Iğdır Bahçeşehir Koleji 10. sınıf öğrencileri Coğrafya ders konusu olan kayaçlar ve topoğrafya konusu ile ilgili olarak Tuzluca ilçesindeki Tuz Mağarasına gezi düzenledi.
Tuz Mağarasında ki tuzun nasıl oluştuğu, nerelerde kullanıldığı hakkında bize bilgi veren coğrafya öğretmeni Turgut TEK;
"Buradaki tuzlar genellikle 3. Jeolojik zaman Senozoik döneminin Eosen ve Oligosen devresinde oluştu. Bu oluşumun ilçenin kuzeyinde yayılım gösterdi. Tuz madeninin geçmişi eskilere dayanıyor, madenin geçmişte Hititler-Selçuklular Ermeniler ve Osmanlılara kadar dayanıyor, günümüzde bile aktif olarak kullanıyor. Buradaki tuz madeni Türkiye’nin 100 yıllık ihtiyacını karşılayabilecek durumda. Maden ocağı 2005 yılında özelleştirildi. Üretilen tuz Nahcivan-İran-Azerbaycan’a ihraç edilmekte. Günümüzde ise tuz mağarasının bir kısmını Iğdır Üniversitesi tarafından Rehabilitasyon Merkezi olarak kullanılmasına karar verildi. Bu konuda çalışmalar var ve devam ediliyor. Iğdır Üniversitesi çalışanı olarak madende bulunan Şerif Başaran da Rehabilitasyon Merkezi çalışmaları hakkında gerekli bilgiler verdi.
Bahçeşehir Koleji yetkilileri ise;
Öğrencilerin yerinde görerek,yaşayarak öğrenme modelinden esinlenerek bulunduğu coğrafyanın sunduğu imkanları değerlendirip, öğrencilere akademik olarak ders programı dahilinde öğrettikleri, ayrıca görsel pekiştirme çabası içerisinde olduklarını belirtti.
Tuz Mağarasında ki tuzun nasıl oluştuğu, nerelerde kullanıldığı hakkında bize bilgi veren coğrafya öğretmeni Turgut TEK;
"Buradaki tuzlar genellikle 3. Jeolojik zaman Senozoik döneminin Eosen ve Oligosen devresinde oluştu. Bu oluşumun ilçenin kuzeyinde yayılım gösterdi. Tuz madeninin geçmişi eskilere dayanıyor, madenin geçmişte Hititler-Selçuklular Ermeniler ve Osmanlılara kadar dayanıyor, günümüzde bile aktif olarak kullanıyor. Buradaki tuz madeni Türkiye’nin 100 yıllık ihtiyacını karşılayabilecek durumda. Maden ocağı 2005 yılında özelleştirildi. Üretilen tuz Nahcivan-İran-Azerbaycan’a ihraç edilmekte. Günümüzde ise tuz mağarasının bir kısmını Iğdır Üniversitesi tarafından Rehabilitasyon Merkezi olarak kullanılmasına karar verildi. Bu konuda çalışmalar var ve devam ediliyor. Iğdır Üniversitesi çalışanı olarak madende bulunan Şerif Başaran da Rehabilitasyon Merkezi çalışmaları hakkında gerekli bilgiler verdi.
Bahçeşehir Koleji yetkilileri ise;
Öğrencilerin yerinde görerek,yaşayarak öğrenme modelinden esinlenerek bulunduğu coğrafyanın sunduğu imkanları değerlendirip, öğrencilere akademik olarak ders programı dahilinde öğrettikleri, ayrıca görsel pekiştirme çabası içerisinde olduklarını belirtti.