Her hafta farklı bir konuyla, kültür, sanat ve edebiyat dünyasına ışık tutan Iğdır Düşünce Otağı, Osmanlı’nın son döneminden günümüze kadar gelen süreçte her yönüyle eğitim politikamızı masaya yatırdı.
Emekli Öğretmen/Eğitimci Rahman Aygün’ün konuşmacı olarak davet edildiği toplantıda, son yüz yılda Türk eğitiminin geçirdiği safhalar anlatıldı. R. Aygün, Köy Enstitülerinin 1954 yılında kapatılmasından sonra eğitimin, siyasetin manevra alanına girdiğini ve 1980’lerden sonra da idealist, okuyan, araştıran insan yetiştirilmediğini ifade etti.
Rahman Aygün, “Eğitime en büyük darbe, özel okulların yaygınlaşmasıyla vurulurken, test anlayışının yerleşmesiyle de serbest düşünce bitirildi.” dedi. Konuşmasının devamında Aygün, eğitim kurumlarının bu hâle gelmesinde, en büyük vebalin, mesleğinin hakkını vermeyen öğretmenlerde olduğunu söyledi.
Serbest kürsü bölümünde, düşünmek yerine ezbere dayalı eğitim politikası yüzünden eğitim sisteminin irtifa kaybetmesinden ve ülke olarak dünya sıralamasının çok gerilerinde kaldığından duyulan rahatsızlık dile getirildi.
Rahman Aygün, “Eğitime en büyük darbe, özel okulların yaygınlaşmasıyla vurulurken, test anlayışının yerleşmesiyle de serbest düşünce bitirildi.” dedi. Konuşmasının devamında Aygün, eğitim kurumlarının bu hâle gelmesinde, en büyük vebalin, mesleğinin hakkını vermeyen öğretmenlerde olduğunu söyledi.
Serbest kürsü bölümünde, düşünmek yerine ezbere dayalı eğitim politikası yüzünden eğitim sisteminin irtifa kaybetmesinden ve ülke olarak dünya sıralamasının çok gerilerinde kaldığından duyulan rahatsızlık dile getirildi.