Büyük ığdır sürücü kursu Müdürü Cihat Çeper, kış şartlarında sürücülerin dikkatli olması için bilgi verdi. Çeper, Verdiği bilgileri şu sözlerle dile getirdi :
“Çoğumuz karlı zeminde sürüş problemleri yaşarız. Karla kaplı yüzeylerde güvenlik nasıl sağlanır? Bu aslında sanıldığı kadar zor değildir. Açıklamalar ve resimlerin bütün manevraların üstesinden gelmenize yardımcı olmasını umuyoruz. Karda sürüşe nasıl hazırlanırız?Sıcaklık 7°C’ nin altına düştüğü zaman kışlık lastiklerinizin montajını yapın,Eğer geçen sezonda kullandığınız lastikleri tekrar kullanmayı planlıyorsanız sırt deseni derinliğinin en azından 3,5-4 mm olmasına dikkat edin,Frenlerinizi kontrol edin,Cam sileceği lastiklerini değiştirin,Akü durumunu ve soğutma sıvısının donma sıcaklığını kontrol edin,Cam sileceği suyunuzu donma önleyici özelliği olan sıvı ile doldurun. Karda aracınızı nasıl park edersiniz?Kar yağdığında aracınızın çıkış yönüne engel teşkil edip etmeyeceğini belirlemelisinizEğer aracınız gece boyu park halinde kalacaksa, donmalarını ve cama yapışmalarını önlemek için silecekleri camdan kaldırın,Eğer kar yağıyorsa lastiklerden birinin yanına kar temizlemek için kullandığınız fırçayı koyun, bu sayede kapıyı açmaya ve karların içeriye dolmasına gerek kalmadan karları temizlemiş olursunuz.
Eğer aracınızı gece boyu park edecekseniz el frenini çekmeyin,Yokuş aşağı park etme durumunda vites seçeneği (R) Geri konumunda, lastikleri kaldırıma değdirmeden o istikamette direksiyon çevrili olmalıdır. Yokuş yukarı park halinde vitesimiz 1. Viteste bırakılmalı, direksiyonumuz yine kaldırım kenarı tarafına doğru çevrili vaziyette bırakılmalı.Kara saplanmalardan ve kaygan zeminlerden nasıl kurtuluruz?Araç hareketlerini nazikçe gerçekleştirin,Gaza fazla yüklenmeyerek patinajdan kaçının,Kardan çıkarken yavaşça hızlanın ve debriyajı nazik ve akıcı bir şekilde kullanın.
Gerktiğinde gaza hiç basmadan veya 2. Viteste aracın ilk hareketini verdirmeya Kaygan zeminde nasıl viraj alınır? Virajlara her zaman olduğu gibi virajdan önce uygun vites seçeneğine ve uygun hıza ulaşmış olmamız gerekliViraja boş viteste girmeyin,Ani hızlanma, frenleme ve direksiyon hareketlerinden kaçının,Viraj dönüşü tamamlandıktan sonra kurallar çerçevesinde hızlanmaya devam edebilirsiniz Viraja girerken vitesi boşa almayın – uygun vitesi zamanında seçin.Kavşaklarda nasıl frenleme yapmalısınız?Bir kavşağa girerken asfaltın yüzeyini kaplayan“kar ve buz” tehlikesine karşı dikkatli olmalısınız,Frenlemeye oldukça önceden başlamalı ve kavşağa yavaş bir hızda girmelisiniz,ABS fren sistemi olmayan bir araçta frene darbeli olarak basmalısınız.Karlı yolda nasıl sollama yaparsınız.
Kışın bütün sollama manevraları sakince ve akıcı olarak yapılmalıdır,Yol kontrolünü kaybetmemek için sollayacağınız aracın yanından yavaşça geçmelisiniz,Sollama yapıldıktan sonra arkanızdaki aracın önünü kesmemek için ilerleyin,Ayrıca yol kontrolünüzü kaybetmemeniz için şeritler arasında olabilecek çukurlara ve karlı alanlara dikkat etmelisiniz.Sollama yaparken ani hareketlerden kaçınmalısınız. Ayrıca aracınızın kontrolünü kaybetmemek çukurlara ve karlı alanlara dikkat etmelisini Karlı havada araç kullanırken yoldaki engellerden nasıl kurtuluruz?Herhangi bir engeli geçerken ani direksiyon kırma veya aniden frene basma gibi hareketlerden kaçınmalısınız.Hızınızı yavaşça düşürüp engeli güvenli bir şekilde geçiniz.Eğer beklenmedik bir sürpriz ile karşılaşırsanız, ör: bir virajın sonunda şeridin yarısını kaplayacak şekilde park etmiş bir araba ile karşı karşıya kalırsanız frenleri kilitlemeksizin hemen frene basın.Eğer acil bir durumla karşılaşırsanız ve aracınızı durduramayacak bir durumda iseniz, karşıdan gelen araca çarpmak yerine aracınızı yol dışındaki karların içine doğru sürmeniz sizin Dağ yollarında sürüş…
Dağ yollarında hızınızın kontrolünü doğru vitesleri kullanarak iyi ayarlamalısınız.Dik inişlerde ayağımızı gazdan çekip, frene basarak hızınızı azaltmalısınız.Freni hassasça, direksiyonun kilitlenmesine izin vermeden kullanmalısınız.
Dağ yollarındaki sarp yokuşları boş vitesle inmek çok ciddi sonuçlar doğurabilir, düşük hızlarda bile Karlı yolda araç kontrolünü kaybederseniz ne yapmalısınız?Direksiyonunuzu tersine kullanmalısınız. Yani direksiyonu aracınızın arkasının gittiği yöne doğru çevirmelisiniz.
Başka bir deyişle aracınızı gittiğiniz yöne çevirmelisiniz.Aracı yavaşça hızlandırmak aracınızın kontrolünü geri kazanmada yardımcı bir etkendir.Eğer araç diğer tarafa doğru kaymaya başlarsa, siz de direksiyonu diğer tarafa çevirin.” dedi.