• Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri
Anasayfa
  • GÜNDEM
  • SPOR
  • EKONOMİ
  • ASAYİŞ
  • SAĞLIK
  • SİYASET
  • RESMİ İLANLAR
  • EĞİTİM
  • GENEL
  • TEKNOLOJİ
  • IĞDIR DÜNYA
  • Ara
SON DAKİKA:
13:21
Bakan Yumaklı: Şap Hastalığı Nedeniyle Kapatılan Hayvan Pazarları Yeniden Açılıyor
10:37
Iğdır’da Masa Tenisi Kursları Devam Ediyor
10:36
Başhekim Koçak’tan Rektör Gürel’e Ziyaret
09:24
Vali Turan’dan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı’na Ziyaret
09:20
Iğdır Üniversitesi ile 112 Acil Sağlık Hizmetleri Arasında İş Birliği Görüşmesi
09:19
Karakoyunlu’da KÖYDES Kapsamında Yol Çalışmaları Sürüyor
Video Galeri Foto Galeri Yazarlar
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
  1. Haberler
  2. GENEL
  3. "Üniversitelilerin kültürel mirasla ilgili farkındalık düzeyleri düşük"
GENEL
Yayınlanma: 15 Aralık 2024 - 10:17
Güncelleme: 15 Aralık 2024 - 10:24

"Üniversitelilerin kültürel mirasla ilgili farkındalık düzeyleri düşük"

Atatürk Üniversitesi'nden Mustafa Özgeriş ve Mutlu Melis Özgeriş'in "Atatürk Üniversitesi Öğrencilerinin Erzurum İli Kültürel Miras Unsurlarına Yönelik Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi" üzerine yaptığı araştırmada ilginç sonuçlara ulaşıldı.

GENEL
15 Aralık 2024 - 10:17
Güncelleme: 15 Aralık 2024 - 10:24
Yorumlar
Yazdır
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
"Üniversitelilerin kültürel mirasla ilgili farkındalık düzeyleri düşük"
Atatürk Üniversitesi'nden Mustafa Özgeriş ve Mutlu Melis Özgeriş'in "Atatürk Üniversitesi Öğrencilerinin Erzurum İli Kültürel Miras Unsurlarına Yönelik Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi" üzerine yaptığı araştırmada ilginç sonuçlara ulaşıldı.

Araştırmada kültürel mirasın, toplumların geçmişini ve kimliğini yansıtan somut ve somut olmayan unsurlar olduğu ifade edilerek, " Kültürel mirasın korunması, toplumların kimliğini ortaya koyan tarihinin, inançlarının, gelenek ve göreneklerinin, mimarisinin ve kültürel peyzajının da korunması anlamına gelmektedir. Kültürel mirasın korunması ise kültürel miras konusunda farkındalık sahibi olmaktan geçmektedir. Bu nedenle kültürel mirasın geleceğe taşınmasında kültürel farkındalığın arttırılması ve bilinçlendirme konuları gündeme gelmektedir" denildi.

"408 öğrenci ile anket yapıldı"

Araştırmanın birinci amacının, Atatürk Üniversitesi'nde öğrenim gören lisans ve ön lisans düzeyindeki öğrencilerin, Erzurum ilinin somut ve somut olmayan kültürel miras unsurlarıyla ilgili farkındalık düzeylerini belirlemek olduğu vurgulanarak, şöyle devam edildi, "Araştırmanın ikinci amacı ise üniversite öğrencilerinin kültürel miras farkındalığı edinmede üniversite eğitiminin önemine yönelik görüşlerini ve kültürel miras farkındalığı edinme metotlarını değerlendirmektir. Araştırma, betimsel ve karşılaştırmalı araştırma modellerinin birlikte kullanıldığı nicel araştırma deseniyle yürütülmüştür. Araştırmada yöntem olarak ise veri toplama, analiz ve değerlendirme sürecine dayalı bir yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın veri toplama bölümünde Atatürk Üniversitesi'nde örgün eğitimde öğrenim gören ön lisans ve lisans düzeyindeki öğrencilerden basit tesadüfi örnekleme yöntemine göre belirlenen 408 öğrenci ile anket yapılmıştır. Araştırmanın analiz bölümünde ise çalışma kapsamındaki hipotezleri test etmek için non-parametrik testlerden Man Withney U testi yapılmıştır. Çalışma ile öğrencilerin öğrenim gördükleri şehirdeki kültürel mirasla ilgili farkındalık düzeyinin düşük olduğu ve üniversite eğitiminin miras farkındalığı edindirmede etkili görüldüğü değerlendirilmiştir"

"Farkındalık düzeyleri düşük"

Çalışmanın sonuçlarında, Atatürk Üniversitesi örneğinde üniversite öğrencilerinin öğrenim gördükleri şehirdeki kültürel mirasla ilgili farkındalık düzeylerinin düşük olduğunu gösterdiği belirtilerek, " Üniversite eğitimi her ne kadar öğrencilerin kültürel miras farkındalığı edinmesinde önemli görülse de bu durum, kültürel miras farkındalığı kazanmasına tam olarak yansımamıştır ve öğrencilerin beklentilerinin altında kalmıştır. Erzurum örneğinde yürütülen bu çalışma ile kültürel peyzajın bir bileşeni olarak kültürel mirasın sürdürülebilirliği için; özellikle çalışma alanları bakımından somut ve somut olmayan kültürel miras unsurlarıyla doğrudan ilişkili olan fakülte ve bölümler başta olmak üzere, üniversitelerde kültürel mirası ve yerel düzeyde miras unsurlarını öğretmeyi hedefleyen dersler konulabilir. Üniversitelerde sosyal etkinlikler bağlamında kültürel miras hakkında projeler geliştirilerek, miras unsurlarına yönelik teknik geziler düzenlenebilir. Kültürel miras konusunda bilgilendirici video içerikleri, katalog gibi tanıtım araçları hazırlanabilir. Üniversite öğrencilerinin kültürel miras farkındalık düzeylerinin arttırılabilmesi için kültürel ve sanatsal etkinlikler, sergiler ve kurslar düzenlenebilir. Kültürel miras unsurlarının farkındalığına yönelik öğrenci kulüpleri oluşturulabilir. Yarışmalar, festivaller vd. düzenlenerek kültürel miras unsurlarına dikkat çekilebilir"


İHA
  • YORUMLAR
adlı kullanıcıya cevap x
İlginizi Çekebilir
Park halindeki kamyonet alev alev yandı
Park halindeki kamyonet alev alev yandı
İlçemiz 1 metre çöktü! Bölge halkını tedirgin eden gelişme!
İlçemiz 1 metre çöktü! Bölge halkını tedirgin eden gelişme!
Akçadağ’da odunluk yangını korkuttu
Akçadağ’da odunluk yangını korkuttu
Kız arkadaşının babasını ve ağabeyini pompalı tüfekle vurdu
Kız arkadaşının babasını ve ağabeyini pompalı tüfekle vurdu
Son Haberler
Bakan Yumaklı: Şap Hastalığı Nedeniyle Kapatılan Hayvan Pazarları Yeniden Açılıyor
Bakan Yumaklı: Şap Hastalığı Nedeniyle Kapatılan Hayvan Pazarları...
Iğdır’da Masa Tenisi Kursları Devam Ediyor
Iğdır’da Masa Tenisi Kursları Devam Ediyor
Başhekim Koçak’tan Rektör Gürel’e Ziyaret
Başhekim Koçak’tan Rektör Gürel’e Ziyaret
Vali Turan’dan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı’na Ziyaret
Vali Turan’dan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı’na Ziyaret
Iğdır Üniversitesi ile 112 Acil Sağlık Hizmetleri Arasında İş Birliği Görüşmesi
Iğdır Üniversitesi ile 112 Acil Sağlık Hizmetleri Arasında İş...
Erzurum'da Kasım ayında 96 bin 663 kişi uçtu
Erzurum'da Kasım ayında 96 bin 663 kişi uçtu

Ana Sayfa
GÜNDEM
SPOR
EKONOMİ
ASAYİŞ
SAĞLIK
SİYASET
RESMİ İLANLAR
EĞİTİM
GENEL
TEKNOLOJİ
IĞDIR
DÜNYA
Köşe Yazarları
Foto Galeri
Video Galeri
Biyografiler
Günün Haberleri
Arşiv
Gazete Arşivi
Hava Durumu
Gazete Manşetleri
Nöbetci Eczaneler
Namaz Vakitleri
  • ASAYİŞ
  • DÜNYA
  • EĞİTİM
  • EKONOMİ
  • GENEL
  • GÜNDEM
  • IĞDIR
  • SAĞLIK
  • SİYASET
  • SPOR
  • TEKNOLOJİ
  • Foto Galeri
  • Video Galeri
  • Köşe Yazarları
  • Biyografiler
  • Günün Haberleri
  • Arşiv
  • Gazete Arşivi
  • Hava Durumu
  • Gazete Manşetleri
  • Nöbetci Eczaneler
  • Namaz Vakitleri
Google Play
ücretsiz indirin
App Store
ücretsiz indirin

  • Rss
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri

Sitemizde bulunan yazı , video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz.

Yazılım: Tumeva Bilişim