Iğdır’da görev yapan işçiler, uzun süredir çözüm bekleyen ücret ve çalışma koşullarıyla ilgili yaşadıkları sorunları bir kez daha gündeme taşıdı. Yaklaşık 7 aydır yeni yıl zammını alamadıklarını belirten çalışanlar, artan maliyetler karşısında geçinmekte zorlandıklarını ifade etti.
İşçiler adına yapılan açıklamada, yeni yıl öncesinde verilen zam vaatlerinin yerine getirilmediği belirtilerek, “Yeni yıl zammı almadan 7 aydır idare ediyoruz. Çoğumuz bu işe verilen sözlere güvenerek devam ettik. Ancak geçen süre içerisinde hayat pahalılığı arttı, araçlarımızın bakım ve tamir masrafları katlandı. Özellikle bozuk yollar nedeniyle araçlarımız sürekli arıza veriyor. Buna rağmen işin aksamaması için büyük fedakârlık gösteriyoruz” denildi.
Sorunların çözümü için defalarca yetkililerle görüştüklerini belirten çalışanlar, taleplerine net cevaplar alamadıklarını öne sürdü. Daha önce kontak kapatma eylemi gerçekleştirdiklerini hatırlatan işçiler, önümüzdeki ayın 5’ine kadar kendilerine süre verildiğini ifade etti.
Açıklamada, “Biz sorun çıkarmak istemiyoruz. Tek isteğimiz hak ettiğimiz ücretlerin verilmesi ve geriye dönük haklarımızın ödenmesidir. Önümüze konulan şartlar kabul edilmez ve verilen sözler tutulmazsa yeniden kontak kapatma kararı gündeme gelebilir” ifadelerine yer verildi.
Öte yandan işçiler, hak arama sürecine katılan çalışanlar üzerinde herhangi bir baskı kurulmasını veya itibarsızlaştırma girişimlerini kabul etmeyeceklerini belirterek, verilen sözlerin yerine getirilmesini beklediklerini vurguladı.
Yetkililerden destek talebinde bulunan çalışanlar, sürecin sağduyu ve diyalog içerisinde çözülmesini istediklerini ifade etti.
HAKAN ARAS
IĞDIR
Yayınlanma: 24 Haziran 2026 - 12:29
7 Aydır Zam Yok! İşçilerden Kontak Kapatma Uyarısı
IĞDIR
24 Haziran 2026 - 12:29