Çalpala Köyü Sakinlerinden OSB Tepkisi: "Doğa Kirletiliyorsa Gereği Yapılmalı"
Iğdır Organize Sanayi Bölgesi'nde faaliyet gösteren bazı fabrikaların atıklarını sel yataklarına bıraktığı yönündeki iddialar,
bölge halkının tepkisine neden oldu. Çalpala köyü sakinleri,
çevre ve doğanın
zarar gördüğünü öne sürerek yetkililerin konuyla ilgili inceleme başlatmasını istedi.
Vatandaşlar, Organize Sanayi Bölgesi içerisinde bazı işletmelerin yeterli arıtma tesisine sahip olmadığını iddia ederek, oluşan atıkların doğrudan çevreye bırakılmasının hem
Doğal yaşamı hem de
tarım alanlarını
Tehdit ettiğini savundu.
Köy sakinleri, daha önce ilgili kurumlara çeşitli şikâyetlerde bulunduklarını ancak taleplerine ilişkin herhangi bir geri dönüş alamadıklarını öne sürerek yaşanan duruma tepki gösterdi. Bölge halkı, çevre kirliliğinin uzun vadede insan sağlığı, tarım ve hayvancılık üzerinde olumsuz etkiler oluşturabileceğine
dikkat çekti.
Vatandaşlar, Organize Sanayi Bölgesi gibi üretim merkezlerinde çevre standartlarının eksiksiz uygulanması gerektiğini belirterek, atık yönetimi ve arıtma sistemleri konusunda gerekli denetimlerin yapılmasını
talep etti.
Çalpala köyü sakinleri, doğaya zarar veren uygulamaların kim tarafından yapılırsa yapılsın karşılıksız kalmaması gerektiğini ifade ederek, ilgili kurumların konuyu araştırmasını ve kamuoyunu bilgilendirmesini beklediklerini dile getirdi.
Öte yandan söz konusu iddialarla ilgili yetkili kurumlar tarafından yapılmış
resmi bir açıklama bulunmazken, vatandaşlar çevre ve doğal yaşamın korunması adına gerekli adımların atılmasını istiyor.
HAKAN ARAS